Δράση για τη Βία με θέμα: «Εκδηλώσεις Βίας και Επιθετικότητας στην καθημερινότητα»

Το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Μουζακίου διοργανώνει βιωματικό εργαστήριο με τίτλο: «Εκδηλώσεις Βίας και Επιθετικότητας στην καθημερινότητα».
Τη δράση υποστηρίζει ο Σύλλογος Ελλήνων Εγκληματολόγων Παντείου Πανεπιστημίου (Σ.Ε.Ε.Π.Π.), ο οποίος ανοίγει ξανά το τόσο επίκαιρο ζήτημα της βίας, συμμετέχοντας ενεργά στην επιστημονική επιμέλεια και εποπτεία των εργαστηρίων που θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 13/1/2024 στο Μουζάκι Καρδίτσας.
Συνεργαζόμενοι φορείς στη δράση είναι επίσης ο Δήμος Μουζακίου και ο Itamos Mouzaki - AMKE.
Στα βιωματικά εργαστήρια μπορούν να συμμετέχουν όσοι εκπαιδευτικοί και μη, έχουν συμπληρώσει την εξής φόρμα: https://forms.gle/p4Dosv46HzRh83DSA.


 

Δελτιο Τύπου επιμορφωτικής εκδήλωσης με θέμα: «Ρύπανση από πλαστικά»



Την Τετάρτη 20/1/2021, και ώρες 6.30 - 9.00 μ.μ. πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων Webex events επιμορφωτική εκδήλωση, που διοργανώθηκε από 20 Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και 19 Υπευθύνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων. Την επιμορφωτική συνάντηση παρακολούθησαν 1000 και πλέον εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα με αυξημένο ενδιαφέρον.
Την εκδήλωση χαιρέτισε η Γενική Γραμματέας του Υ.ΠΑΙ.Θ. κ. Αναστασία Γκίκα, η οποία συνεχάρη τους διοργανωτές για την πρωτοβουλία, ενώ ανέδειξε τη σημασία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις για τα φλέγοντα περιβαλλοντικά ζητήματα. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι κ.κ. Αλέξανδρος Κόπτσης, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Θοδωρής Μαρδίρης, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας.
Οι 1000 συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα συμμετείχαν ενεργητικά καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης. Τα ερωτήματά τους ανέδειξαν την εθνική εμβέλεια του ζητήματος και την άμεση ανάγκη της κινητοποίησης όλων των σχολείων για την επιτυχή εφαρμογή της νομοθεσίας απόσυρσης των πλαστικών μιας χρήσης. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάγκη άμεσης αντικατάστασης των συσκευασιών των σχολικών γευμάτων με ανακυκλώσιμες. Έντονα απασχόλησε, επίσης, τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς η ανάγκη ενίσχυσης των υποστηρικτικών ενεργειών προς τα περιβαλλοντικά προγράμματα, είτε με χρόνο μέσα στο ίδιο το ωρολόγιο πρόγραμμα, είτε με αύξηση των ωρών της ευέλικτης ζώνης και επέκτασής της στο Γυμνάσιο. Η κοινότητα των συμμετεχόντων εκδήλωσε έντονα την επιθυμία συνέχειας των επιμορφωτικών αυτών πρωτοβουλιών εθνικής εμβέλειας και διερεύνησης μιας κοινής διοργάνωσης δράσεων στο μέλλον.
Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και οι Υπεύθυνοι/ες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων, δεσμευμένοι στη στοχοθεσία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης/εκπαίδευσης για την αειφορία που την υπηρετούν πάνω από 25 χρόνια, υπόσχονται να κρατήσουν ζωντανή την πρωτοβουλία, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, με διακίνηση εκπαιδευτικού υλικού σε όλους τους συμμετέχοντες, σχεδιασμό νέων επιμορφωτικών δράσεων και διεύρυνση της συνεργασίας σε όλη τη χώρα.
Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/εκπαίδευση για την αειφορία πρέπει να ενισχυθεί, ώστε οι νέες γενιές να κατανοούν τα σύνθετα περιβαλλοντικά ζητήματα, αλλά και να κάνουν συνειδητά σωστές επιλογές στην καθημερινή τους ζωή. Με τον τρόπο αυτό συμβάλλουν, μαζί με τις οικογένειες τους, στην επίτευξη της Ατζέντας 2030 που έχει προσυπογράψει και η χώρα μας, και, συγκεκριμένα, στην επίτευξη ενός από τους 17 Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ για τις Βιώσιμες Πόλεις και τη διαχείριση των απορριμμάτων, επενδύοντας στην πρόληψη, μειώνοντας τη χρήση πλαστικών απορριμμάτων, και ακολουθώντας ορθές πρακτικές ανακύκλωσης. Κοινός στόχος μας είναι η συνεργασία και η ενίσχυση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης/εκπαίδευσης για την αειφορία, μέσα από όλους τους θεσμούς που την υπηρετούν. Η ανάδειξη του ζητήματος της ορθής διαχείρισης των απορριμμάτων θέτει ζητήματα κοινωνικής και περιβαλλοντικής δικαιοσύνης, φτώχειας, ίσης πρόσβασης στους φυσικούς πόρους και, αναμφίβολα, το ζήτημα της κλιματικής κρίσης που γίνεται ορατή όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.
 
Η Ομάδα Διοργάνωσης:
Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Ανατολικού Ολύμπου, Αρχανών-Ρούβα-Γουβών, Βάμου, Βιστωνίδας, Δραπετσώνας, Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου, Ελευσίνας, Καλαμάτας, Καστοριάς, Κέρκυρας, Κιλκίς, Λιθακιάς Ζακύνθου, Μακρινίτσας, Μαρώνειας, Μεσολογγίου, Μουζακίου, Παρανεστίου, Πεταλούδων Ρόδου, Σικυωνίων, Φιλιππιάδας και οι Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή Σχολικών Δραστηριοτήτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: Α΄ Αθήνας, Ανατ. Αττικής, Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Αχαΐας, Γ΄ Αθήνας, Δυτικής Αττικής, Δυτικής Θεσσαλονίκης, Δωδεκανήσου, Πέλλας και των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Αργολίδας, Αχαΐας, Δ΄ Αθήνας, Δράμας, Δυτικής Θεσσαλονίκης, Έβρου, Μαγνησίας, Χανίων και Χίου.
 

Σύνδεσμος και οδηγίες για τη διαδικτυακή επιμορφωτική εκδήλωση (webinar) "Ρύπανση από πλαστικά"

Αγαπητοί και αγαπητές συμμετέχοντες/ουσες,

σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας να συμμετέχετε στην επιμορφωτική εκδήλωση με θέμα: "Ρύπανση από πλαστικά", η οποία διοργανώνεται την Τετάρτη 20/1/2021 και ώρες 6.30 - 9.00 μ.μ. με τη συνεργασία 20 Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) και 19 Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων από Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας.

Στο έγγραφο, που μπορείτε να δείτε ΕΔΩ, θα βρείτε όλες τις οδηγίες για τη σύνδεσή σας στην επιμορφωτική εκδήλωση που θα διεξαχθεί μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων webex events.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας.

Με εκτίμηση

Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Ανατολικού Ολύμπου, Αρχανών-Ρούβα-Γουβών, Βάμου, Βιστωνίδας, Δραπετσώνας, Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου, Ελευσίνας, Καλαμάτας, Καστοριάς, Κέρκυρας, Κιλκίς, Λιθακιάς Ζακύνθου, Μακρινίτσας, Μαρώνειας, Μεσολογγίου, Μουζακίου, Παρανεστίου, Πεταλούδων Ρόδου, Σικυωνίων, Φιλιππιάδας 

Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή Σχολικών Δραστηριοτήτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: Α΄ Αθήνας, Ανατ. Αττικής, Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Αχαΐας, Γ΄ Αθήνας, Δυτικής Αττικής, Δυτικής Θεσσαλονίκης, Δωδεκανήσου, Πέλλας και των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Αργολίδας, Αχαΐας, Δ΄ Αθήνας, Δράμας, Δυτικής Θεσσαλονίκης, Έβρου, Μαγνησίας, Χανίων και Χίου.

 

Σύγχρονη εξ αποστάσεως επιμορφωτική εκδήλωση με τίτλο «Ρύπανση από πλαστικά»

Συνάδελφοι, σας ευχόμαστε Καλή Χρονιά, με υγεία και υπομονή στις προκλήσεις της νέας αυτής χρονιάς!
Σας ενημερώνουμε για τη διοργάνωση και σας προσκαλούμε σε σύγχρονη από απόσταση (webinar) επιμορφωτική εκδήλωση με τίτλο «Ρύπανση από πλαστικά» την Τετάρτη 20/1/2021 και ώρες 18.30 - 21.00.
Σκοπός της επιμορφωτικής εκδήλωσης είναι να παρουσιαστούν οι νέες γνώσεις για τη ρύπανση από τα πλαστικά, για την ανακύκλωση των πλαστικών και τέλος την ανάγκη αντικατάστασης των πλαστικών μιας χρήσης.
Στο σεμινάριο μπορούν να κάνουν αίτηση συμμετοχής:
● Εκπαιδευτικοί σχολικών μονάδων όλης της χώρας
● Εκπαιδευτικοί ΚΠΕ και Υπεύθυνοι ΠΕ/ΣΔ της χώρας
Μπορείτε να κάνετε αίτηση για συμμετοχή στην επιμορφωτική εκδήλωση μέχρι την Κυριακή 17/1/2021 εδώ: https://tinyurl.com/y5rng7bb.
Η πλατφόρμα υλοποίησης του σεμιναρίου είναι το Webex και ο σύνδεσμος για τη συμμετοχή σας στην εκδήλωση θα σας σταλεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση που δηλώσατε.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ.
Σας περιμένουμε!
 

Ολοκλήρωση σεμιναρίου με θέμα: «Ο δρόμος για ένα αειφόρο σχολείο» στις 17 & 18 Μαΐου 2019



Στις 17 και 18 Μαΐου 2019 πραγματοποιήθηκε στο Κ.Π.Ε. Μουζακίου σεμινάριο με θέμα «Ο δρόμος για ένα αειφόρο σχολείο».
Οι στόχοι του σεμιναρίου ήταν να προωθήσει βασικά στοιχεία των κατευθύνσεων που προτείνονται από την UNESCO και αφορούν:
1. Τη σύνδεση των αναλυτικών προγραμμάτων των μαθημάτων με τους στόχους της αειφορίας και 2. Τη δημιουργία κοινού οράματος από τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Στα πλαίσια αυτά την Παρασκευή δημιουργήθηκαν 7 ομάδες ειδικοτήτων (νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, γεωπόνοι, μηχανολόγοι, πληροφορικοί, φιλόλογοι, φυσικοί) και σε εργαστήρια που έγιναν, δούλεψαν για τη σύνδεση των αναλυτικών προγραμμάτων με τους στόχους της αειφορίας. Προηγήθηκε η ανάλυση των 17 στόχων της αειφορίας από τη συντονίστρια του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας για την Αειφορία κ. Ξυνοπούλου Ελένη. Τα εργαστήρια συντόνισαν:
1. Για τον κλάδο των νηπιαγωγών οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου κ.κ. Παπαδημητρίου Άρτεμις και Κοτρώτσιου Ευανθία
2. Για τον κλάδο των δασκάλων ο Αναπληρωτής Οργανωτικός Συντονιστής του ΠΕΚΕΣ κ. Κωτούλας Βασίλειος
3. Για τον κλάδο των γεωπόνων ο Συντονιστής κ. Λιάπης Ευθύμιος
4. Για τον κλάδο των μηχανολόγων ο Συντονιστής κ. Μπλιούμης Αντώνιος
5. Για τον κλάδο των πληροφορικών ο κ. Αλεξάκος Φώτιος, πρώην Υπεύθυνος ΠΛΗΝΕΤ Καρδίτσας
6. Για τον κλάδο των φιλολόγων ο Συντονιστής κ. Μάτος Αναστάσιος
7. Για τον κλάδο των φυσικών ο Συντονιστής κ. Διαμαντής Νικόλαος

Οι παρουσιάσεις και τα υλικά που παρουσίασαν οι ομάδες: (Νηπιαγωγοί, Δάσκαλοι, Γεωπόνοι, Μηχανολόγοι, Πληροφορικοί, Φιλόλογοι, Φυσικοί)




Το Σάββατο με τη μέθοδο “World Café” ανομοιογενείς ομάδες εργάστηκαν για τη δημιουργία κοινού οράματος για το αειφόρο σχολείο. Προηγήθηκε σχετική παρουσίαση για το αειφόρο σχολείο του Υπευθύνου του Κ.Π.Ε. κ. Ντάνη Αντώνιου.
Αναδείχθηκαν 40 θέματα που κατηγοριοποιήθηκαν σε 14 τομείς. Μετά από κάποιες διαδικασίες αναδείχθηκαν οι εξής προτεραιότητες με μεγάλη πλειοψηφία:
1. Εξοικονόμηση ενέργειας – Αλλαγή κουφωμάτων – Αλλαγή λαμπτήρων – Μόνωση – Φυσικό Αέριο – Φωτοβολταΐκά στη στέγη
2. Δημιουργία συνθηκών ασφάλειας στο προαύλιο και γενικά στο σχολικό κτίριο και τον περιβάλλοντα χώρο
3. Δημιουργία σχολικής κουλτούρας για την αειφορία
Πολύ σημαντικά, επίσης, θεωρήθηκαν και αναδείχθηκαν τα εξής θέματα:
1. Ράμπες πρόσβασης ΑΜΕΑ – Γενικά προσβασιμότητα σε όλους τους χώρους τους σχολείου – Λεκάνες στις τουαλέτες – Φωτοκύτταρα
2. Περιορισμός απορριμμάτων – Ανακύκλωση – Περισσότεροι κάδοι – Μπαταρίες
3. Αισθητική κτιρίου και αύλειου χώρου – Κιόσκια για υπαίθρια αναγνωστήρια – Δημιουργία κήπου με φυτά και λαχανικά – Δεντροφύτευση – Ανάδειξη αρχιτεκτονικής της πέτρας.


Το σεμινάριο έκλεισε με ενδιαφέρουσα συζήτηση, όπου αναδείχθηκαν και άλλες πλευρές και λεπτομέρειες του σημαντικού θέματος του Αειφόρου Σχολείου.
 
Περισσότερα Άρθρα...